Mια Αμερικανίδα στο Παρίσι

Facebook Twitter Email

Eάν πιστεύεις ότι η Emily in Paris είναι η πρώτη Αμερικανιδούλα που μετοίκησε στο Παρίσι, τότε κάνεις λάθος. Η ιστορία με την Αμερικανίδα που μετακομίζει στην Πόλη του Φωτός είναι τόσο παλιά όσο και το σινεμά.

Μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η επαφή των Αμερικανικών στρατευμάτων με την Ευρωπαϊκή κουλτούρα είναι μοιραία. Τα νέα αυτής της επαφής φθάνουν γρήγορα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το Παρίσι, ως κέντρο της τέχνης και της γνήσιας μποέμ κουλτούρας, γίνεται η Σάνγκρι Λα του Αμερικάνου που εξιδανικεύει την ομολογουμένως πολύβουη δραστηριότητά του (χαρακτηριστική περίπτωση ο συγγραφέας Ε. Χέμινγουεϊ με την ατάκα το Παρίσι είναι μια κινητή γιορτή). Ίσως θα μπορούσε κανείς να το περιμένει: Nνιώθουν σαν λαός ότι τους λείπουν βασικοί τόμοι δυτικής ιστορίας και έτσι η οποιαδήποτε επαφή με την Γαλλική κουλτούρα φαντάζει στο μυαλό τους ως μια σπουδαία στιγμή. Κάτι σαν προσωπικός διαφωτισμός. Ο κινηματογράφος γίνεται το πρώτο μέσο που εκφράζει αυτό το αέναο φλερτ με τη πόλης της μπαγκέτας, του μπερέ της μόδας, των πάρτι, των πλανόδιων ζωγράφων της Μονμάρτης και μιας μεγάλης λίστας από κλισέ που χρησιμοποιήθηκαν ώστε να χτίσει τον μύθος της πόλης φετίχ.
Κάπου εδώ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη οι Αμερικανίδες που ετοιμάζονται (πάντα) για ένα μεγάλο βήμα στη ζωή τους.
Για να το κάνουν η προϋπόθεση είναι η μετοίκησή τους σε Παρισινό έδαφος. Αφόριτα κλισέ, αλλά παντοτινά γοητευτικό.

emily-in-paris-on-netflix-1601634763

Emily in Paris, 2019. Selfie με θήκη από ρετρό φωτογραφική μηχανή

Sab­rina (1954)

Η Audrey Hep­burn λόγω της French φιγούρας της και της Ευρωπαϊκής καταγωγής της, υπήρξε για το παλιό Χόλυγουντ κάτι σαν υπόδειγμα chic μετανάστριας στη Γαλλική πρωτεύουσα. Στο φιλμ Sab­rina, η Παρισινή εμπειρία τη βοηθά να μεταμορφωθεί από μία άχρωμη θυγατέρα του υπηρετικού προσωπικού μιας έπαυλης, σε κομψή γυναίκα που θα κερδίσει την καρδιά του σκληρού Humphrey Bog­art. H ταινία δεν είναι άλλη από το ρομαντικό παραμύθι Sab­rina με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές γυναικών. Η σκηνή με τη φοιτητική σοφίτα που έχει πιάτο την Μοντμάρτη είναι χαρακτηριστική.

Sabrina-Audrey-Hepburn-Paris-2

Η Τελευταία Φορά που είδα το Παρίσι (1954)

Ο πόλεμος τελείωσε και ο κόσμος γιορτάζει στους δρόμους του Παρισιού. Εκεί, μέσα στο πλήθος, η Eliz­a­beth Tay­lor βρίσκει τον απόλυτο έρωτα. To υπόλοιπο μελό έχει γράψει ιστορία, το ίδιο και η καρτποσταλική σκηνή με φόντο την Παναγία των Παρισίων που η Tay­lor ρομαντζάρει με τον ένστολο συμπατριώτη της. Πιθανολογούμε ότι για εκείνη την εποχή ο σέξι άντρας έπρεπε να φορά στολή.

MV5BMTIwNDU0OWEtYTU0Yy00MzRjLTljYWUtMjlkZWI5MTMzOTgyXkEyXkFqcGdeQXVyNTQxMTIxMTk@._V1_

Funny Face (1957)

Αυτή είναι η δεύτερη ευκαιρία της Audrey Hep­burn για να αποδείξει ότι μπορεί να κατακτήσει το Παρίσι. Στην feel good ταινία μιούζικαλ (που χαλαρά κόπιαρε ο δικός μας Δαλιανίδης), θα το καταφέρει ως μοντέλο και μούσα του σπουδαίου Fred Astaire. Πρέπει εδώ να ομολογήσουμε ότι η σκηνή του μουσικού κομματιού Bon­jour Paris μπορεί να σε θεραπεύσει ακόμα και από μεγάλες μαυρίλες.

Με Κομμένη την Ανάσα (1960)

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Jean-Luc Godard χρησιμοποιεί μια ριζοσπαστική Αμερικανίδα, την ηθοποίο Jean Sen­berg, ως το όμορφο κορίτσι που πουλά την Νew York Her­ald Tri­bune στα Ηλύσια Πεδία, φλερτάροντας άνευ αναστολών με το κακό παιδί Jean Paul Belmondo.

1*yS5ZKJ6enyhx0N_MwKiueA

Cha­rade (1960)

To κομψό δίδυμο Audrey Hep­burn και Cary Grand έχουν μια μοιραία συνάντηση κάτω από τη σκιά μιας μυστήριας δολοφονίας. Ο περίπατος στις όχθες του Σικουάνα, με το παγωτό που προσγειώνεται στο πέτο του Grand είναι μία από τις πιο cool σκηνές της ταινίας.

939a851376153619a40c7b16517ce77d

Sex and The City (2003)

Για χρόνια γύριζα την πλάτη στο Sex and the City, κι όμως σήμερα, βλέποντας ξανά το επεισόδιο που η Kάρι μπαίνει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου Plaza Athe­nee και έκπληκτη αντικρύζει από το μπαλκόνι τον Πύργο του ‘Αιφελ, με κάνει να την συναισθάνομαι. Δεν είναι και λίγο.

Per­sonal Shop­per (2016)

Στο φιλμ η Kris­ten Stew­art, είναι μια Αμερικανίδα στο Παρίσι που δουλεύει ως per­sonal shop­per μιας κακομαθημένης σταρ. Εάν αυτό δεν είναι ταινία τρόμου τότε τι;

Personal Shopper Copyright Carole Bethuel_3991

Δείτε ακόμα

Oμορφιά: Το μακιγιάζ στο show του Dior

H καμπάνια του οίκου Saint Lau­rent Φ/Χ 2020–21 είναι ένα χαϊκού μόδας

Ο ρόλος του κραγιόν στη γυναικεία απελευθέρωση

Δείτε ακόμα:



Leave a Reply


6 + 7 =