Μπορούμε να χάσουμε βάρος χωρίς δίαιτα;

Facebook Twitter Email

13 τοπ συμβουλές που αφορούν την απώλεια και διατήρηση βάρους χωρίς δίαιτα.

Aπό τον Γεώργιο Γερόπουλο

tumblr_n4lpv2NCp81rsuch2o1_1280

Ένα από τα ελάχιστα πράγματα για το οποίο μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως όντως ισχύει είναι αυτό: Ποτέ κανείς δεν έχασε βάρος εφαρμόζοντας μια δίαιτα που διάβασε κάπου. Και για να είμαι ακριβής, εννοώ πως ποτέ κανείς δεν κατάφερε να μην ξαναπάρει τα κιλά που είχε προ της πείνας.  Ο μόνος ενδεδειγμένος τρόπος που γνωρίζω είναι αυτός της εφαρμοσμένης διατροφής από πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από διατροφολόγο και αφορούσε ένα συγκεκριμένο άτομο και μόνο αυτό.
Σε αυτές τις περιπτώσεις και εφόσον το άτομο τήρησε αυστηρά το πρόγραμμα του γιατρού ακόμα και μετά τη επίτευξη του στόχου, τότε μάλιστα, γνωρίζω ορισμένους που παρέμειναν αδύνατοι.
Αλλά τότε δεν μιλάμε για δίαιτα, αλλά για επιλογή διαφορετικού τρόπου ζωής.

Το μόνο λοιπόν που μπορώ να προσφέρω με αυτό το άρθρο είναι κάποια tips που ίσως να γίνουν για κάποιους από εμάς η αφορμή για ριζικές αλλαγές στη ζωή μας.

Επίσης θέλω να σας διαβεβαιώσω πως τα tips που ακολουθούν προέρχονται από προσωπικές μου εμπειρίες και για κανένα λόγο δεν πρέπει να σας επηρεάσουν αν έρχονται σε αντίθεση με κάποιο πρόγραμμα διατροφής που ακολουθείτε.

1): Τα χρήματα που πληρώνουμε σε έναν διατροφολόγο είναι σπουδαία αφορμή για να τηρήσουμε το όποιο πρόγραμμα μας ορίσει. Άρα είναι αλήθεια πως με ελάχιστα χρήματα μπορούμε να παχύνουμε, αλλά χρειάζονται πολλά για να αδυνατίσουμε.

image

2): Αν κόψουμε τα junk food για δύο μήνες μετά δύσκολα επιστρέφουμε σε αυτά. Η γεύση μας επανέρχεται στο φυσιολογικό γιατί παύει να επηρεάζεται από τα ενισχυτικά γεύσης και τα «κακά»* συντηρητικά που την αλλοιώνουν. Μετά, ένα βρόμικο μας φαίνεται «κάπως». Πολύ λιπαρό, πολύ φτηνό, πολύ trans.

image2

3): Αυτό πονάει. Αν κόψουμε μόνο το αλκοόλ, χωρίς να κόψουμε τίποτε άλλο, θα χρειαστεί να αγοράσουμε καινούργια τζιν παντελόνια. Θα χάνουμε ένα νούμερο το μήνα. Εγγυημένα. Στα μπαρ όμως θα κοιτάμε τους άλλους να χαζογελούν, ενώ εμείς θα σπάμε πλάκα με το ανθρακούχο νεράκι μας. Προσοχή, ένα φάουλ, μια βότκα* δηλαδή, μας πάει περίπου μια εβδομάδα πίσω.

image3

4): Αυτό πονάει πιο πολύ. Αν δεν πίνουμε αλκοόλ, τότε δυστυχώς πρέπει να κόψουμε τα γλυκά. Μόνο αυτά τα δύο μας παχαίνουν. Αν δεν χάνουμε βάρος κόβοντας αυτά τα δύο, τότε πρέπει οπωσδήποτε να πάμε σε γιατρό. Εννοείται πως δεν τρώμε σαν μπετατζήδες, αλλά ανθρώπινες μερίδες. Όχι δηλαδή ένα πακέτο μακαρόνια στη καθισιά μας. Γιατί ένα πακέτο μακαρόνια είναι τέσσερις μεγάλες έως έξι μικρές μερίδες φαγητό.

image4

5): Αν καταφέρουμε να ελέγξουμε την πείνα μας για δέκα λεπτά, μετά την γαβάθα με τα μακαρόνια που καταναλώσαμε αλλά δεν μας «έπιασαν», παίζοντας ας πούμε ένα candy crash και θα έχουμε κερδίσει σχεδόν μισό πόντο λίπους από τους μηρούς και δε θα πεινάμε. Δέκα μόλις λεπτά κάνει το σήμα «χόρτασα» να φτάσει στον εγκέφαλο. Και δεν είναι γενετική ανωμαλία του είδους μας, αλλά κατάλοιπο από τότε που ήμασταν πιο άγριοι και δε βρίσκαμε εύκολα τροφή.

image11

6): Είναι μύθος ότι τα μακαρόνια παχαίνουν. Αν συνέβαινε αυτό δεν θα τα συνιστούσαν οι γιατροί, κατά περίπτωση, ακόμα και σε διαβητικούς. Παχαίνουν τα μακαρόνια με κιμά, με κρέμα γάλακτος, με τέσσερα τυριά, με ψωμί. Με απλή κόκκινη σάλτσα δεν προσθέτουν ούτε γραμμάριο. Ίσα ίσα μας κάνουν πιο ενεργητικούς για τουλάχιστον τρεις ώρες μετά την κατανάλωσή τους.

image5

7): Διαβάζουμε προσεκτικά τα συστατικά σε όλες τις συσκευασμένες τροφές. Είναι πλέον υποχρεωτικό να αναγράφουν και τις θερμίδες. Αποφεύγουμε τα «Ε», τα υδρογονωμένα λίπη και αυτά που έχουν επιπλέον άμυλο.

image12

8): Σκοπός μας δεν είναι η στέρηση, αλλά η απομάκρυνση από αυτά που μας βλάπτουν. Το επιπλέον βάρος οφείλεται σε τροφές που ο οργανισμός μας δεν ξέρει τι να τις κάνει, δεν του χρησιμεύουν και τις κάνει λίπος για να προσπαθήσει να τις διαχειριστεί αργότερα.

image6

9): Κάθε φορά που ανοίγουμε το στόμα μας για να καταναλώσουμε τροφή, καλό είναι να κάνουμε έναν μίνι διαλογισμό. Προσπαθούμε να τρώμε, κάνοντας μόνο αυτό. Να μην μασουλάμε αφηρημένα. Αποφεύγουμε να τρώμε: περπατώντας / οδηγώντας / διαβάζοντας / βλέποντας τηλεόραση / χαζεύοντας στο ίντερνετ / μιλώντας με τις φίλες μας / δουλεύοντας ή σκεπτόμενες οτιδήποτε άλλο εκτός από το φαγητό που καταναλώνουμε εκείνη τη στιγμή. Είναι απίστευτο πόση λιγότερη τροφή καταναλώνουμε με αυτό το τρόπο.

image7

10): Αν μαγειρεύουμε, φροντίζουμε να μην παρασκευάζουμε παραπάνω τροφή, μήπως και δε χορτάσουμε. Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να αποφύγουμε. Να μην έχουμε συμπλήρωμα αν δεν χορτάσαμε.

image8

11): Από το σούπερ μάρκετ αγοράζουμε μόνο τα απαραίτητα για την επιβίωση. Ούτως ή άλλως δεν είναι φρόνιμο να πετάμε τροφή. Φροντίζουμε να έχουμε ποικιλία τροφών αλλά σε ελάχιστες ποσότητες. Προτιμούμε πάντα τις φρέσκες τροφές.

image13

12): Βγάζουμε από τη διατροφή μας τροφές που δεν μας χρειάζονται, όπως π.χ. τα λουκάνικα. Τα παστά τα έφτιαξε ο άνθρωπος κάποτε, που έπρεπε να συντηρήσει το χοιρινό κρέας από τα Χριστούγεννα έως το Πάσχα που θα είχε τη δυνατότητα να φάει ξανά κρέας. Τα αλλαντικά εφευρέθηκαν λόγω της ανέχειας. Στις μέρες μας η οικονομική κρίση μας έβαλε κιλάκια όχι λόγω της μειωμένης ποσότητας αλλά λόγο της κακής ποιότητας τροφής που καταναλώνουμε.

image9

13): Φροντίζουμε να μην αισθανόμαστε πεινασμένες. Φροντίζουμε να μην αισθανόμαστε φουσκωμένες. Τρώμε έξι φορές την ημέρα από λίγο. Πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό και δύο μπουκιές από κάτι τις, πριν τον ύπνο.

image10

Σας παραθέτω ενδεικτικά ένα τυπικό ημερήσιο πρόγραμμα διατροφής, με το οποίο εγγυημένα εγώ διατηρώ το βάρος μου σταθερό, εδώ και χρόνια.

Πρωινό: Μία μικρή μπανάνα και ένα μικρό πορτοκάλι, δύο φέτες φρυγανισμένο ψωμί με ίχνος βούτυρου και πολύ μέλι, δύο κούπες σκέτος καφές φίλτρου με πολύ γάλα.

Δεκατιανό: Ένα κουλούρι από αυτά που πωλούν στο δρόμο στο κέντρο της Αθήνας.

Μεσημεριανό: Δύο μεγάλα μπιφτέκια γαλοπούλας με πολύ μουστάρδα και λεμόνι, μια γαβάθα πράσινη σαλάτα, (ή δύο μεγάλα καρότα τριμμένα με λεμόνι), μια φέτα ψωμί, μισή μηλόπιτα ή πάστα φλόρα και ένα ποτήρι κόκα κόλα light.

Απογευματινό: την υπόλοιπη μηλόπιτα και μια μεγάλη κούπα καφέ σκέτο με γάλα.

Βραδινό: Έναν ντάκο με μισή μεσαίου μεγέθους ντομάτα και κατίκι, ελάχιστο λάδι, μπαλσάμικο, ρίγανη, αλάτι και δυο τρεις κάππαρες. Η ένα κομμάτι χθεσινή πίτσα. Μαζί ανθρακούχο νερό.

Προ του ύπνου: Μισό κατσικίσιο γιαούρτι με μια γεμάτη κουταλιά μέλι (του γλυκού) και δύο κουταλιές (της σούπας) All Bran, δύο ριζογκοφρέτες.

Φάουλ: (που επιτρέπω στον εαυτό μου αλλά δεν μου προσθέτουν σε βάρος):

• Μία έξοδος για νυκτερινό φαγητό την εβδομάδα, μαζί με ένα ποτήρι κρασί (συνήθως για σούσι).

• Μία έξοδος σε μπαρ την εβδομάδα όπου προσπαθώ να πίνω μόνο ένα μαρτίνι.

• Ένα σουβλάκι καλαμάκι κοτόπουλου με αλάδωτη πίττα, και μόνο με ντομάτα, κάθε Κυριακή.

• Μισή μερίδα ποπ κόρν κάθε δεκαπέντε μέρες στο σινεμά μαζί με κόκα κόλα light.

• Πολλές ριζογκοφρέττες ή καλαμποκοφρέτες μέσα στη μέρα. Περίπου 6–8.

* Υπάρχουν και καλά συντηρητικά όπως το ξίδι ή το αλάτι.

* Μύθος ότι κάποια ποτά δεν παχαίνουν. Γι’ αυτό έγραψα βότκα. Για να τονίσω πως οτιδήποτε πίνουμε που περιέχει αλκοόλ, ο οργανισμός μας το μετατρέπει σε λιπάκι γύρω από την κοιλιά. Χωρίς εξαιρέσεις.

Σ.σ Γράψτε μας τις απορίες σας στα σχόλια παρακάτω και θα σας απαντήσουμε!

Δείτε ακόμα:



Leave a Reply


2 + = 8