Η έκθεση Italian Glamour στο V&A

Facebook Twitter Email

Ξεκίνησε το Σάββατο στο μουσείο Vic­to­ria & Albert του Λονδίνου έκθεση με θέμα την glam­orous ιστορία της Ιταλικής μόδας.

gianfranco-ferre-advert-1991_610px_0

Gian­franco Ferre Φ/Χ1991

Το 1945, μετά τη λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου η Ιταλία προσπαθεί να βγει από το σκοτάδι.

Η μεταπολεμική κυβέρνηση της χώρας, θέτει ως στόχο την ανόρθωση της οικονομίας και του ηθικού του Ιταλικού λαού. Για να το επιτύχει, επιλέγει την στήριξη ενός “οικοδομήματος”  στον οποίο οι Ιταλοί κρατούσαν πάντα τα πρωτεία και αυτό δεν είναι άλλο από την τέχνη της υψηλής ραπτικής.

roberto-capucci-evening-dress_1000px_0

Μεταξωτό φόρεμα Roberto Capucci, 1987–1988

Μέρος λοιπόν των χρημάτων της Αμερικανικής οικονομικής βοήθειας γνωστή στην ιστορία και ως “Σχέδιο Μάρσαλ” επενδύεται στην επαναλειτουργία των εργοστασίων που σχετίζονται με την παραγωγή υφασμάτων και πρώτων υλών ραπτικής. Η εξωστρέφεια της Ιταλικής μόδας ξεκινά τη δεκαετία του πενήντα, αφήνοντας πίσω τη θλίψη και ικανοποιώντας την επιθυμία του κοινού για glam­our, λέξη που ερμηνεύεται ως “λάμψη”, με άλλα λόγια ελπίδα.

Sala-Bianca-1955-Giorgini-Archive_1000px

 Ο σχεδιαστής Gio­vanni Bat­tista Giorgini επιλέγει τη λευκή σάλα του Palazzo Pitti στην Φλωρεντία για τη δημιουργία ενός από τα πιο ιστορικά fash­ion show της εποχής.

Valentino-with-models,-1967_610px

O Valentino ποζάρει με τα μοντέλα του στην Ρώμη (Ιούλιος 1967)

Στο σκηνικό προστίθεται και ο ρόλος του ερχομού της άνοιξης του Ιταλικού κινηματογράφου. Εκεί οι ενδυματολόγοι ντύνουν sur mesure γοητευτικούς ζεν πρεμιέ όπως τον Mar­cello Mas­troianni, που ως γνήσιος Ιταλός κάνει “Dolce Vita” στους δρόμους της Ρώμης…
Σταδιακά, ο ενθουσιασμός για την Ιταλική ραπτική βρίσκει όλο και περισσότερους υποστηρικτές κι έτσι η βιομηχανία της Ιταλικής μόδας φτάνει στη δεκαετία του εξήντα έχοντας πετύχει το εξής: Η φράση “Made in Italy” να αποτελεί εχέγγυο ενός προϊόντος πολυτέλειας.

2014GW1917_610px

André Laug, 1960s.

Simon­etta, Pucci, Sorelle Fontana, Valentino, Gucci, Mis­soni, Gior­gio Armani, Dolce & Gab­bana, Fendi, Prada and Ver­sace. Σήμερα η Ιταλική μόδα έχει πια περίοπτη θέση στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας, απολαμβάνοντας μεγάλα κέρδη και επηρεάζοντας τα παγκόσμια στυλιστικά trends.

missoni-fashion-in-motion-va-2003_610px_0

Mis­soni Φ/Χ 2003

Στην Ιταλία η μόδα αποτελεί συχνά οικογενειακή υπόθεση. Μία τέτοια περίπτωση είναι ο Jacopo Etro γιος του ιδρυτή του οίκου Etro γνωστού για τα υπέροχα prints των υφασμάτων.

Την παραπάνω όμορφη ιστορία διηγείται η πολυαναμενόμενη έκθεση “Ital­ian Glam­our” στο Vic­to­ria and Albert του Λονδίνου. Στις προθήκες της θα βρίσκονται μέχρι τις 27 Ιουλίου 100 κομψοτεχνήματα Ιταλικών οίκων μόδας, καθώς και η περίφημη συλλογή κοσμημάτων Bul­gari της Eliz­a­beth Taylor.

elizabeth-taylor-wears-bulgari-jewellery_610px_0

Ital­ian Glam­our, Vic­to­ria and Albert Museum 5 Απριλίου — 27 Ιουλίου Bul­gari www.vam.ac.uk

Το V&A σε συνεργασία με το Net-a-Porter δημιούργησε μία σειρά κοσμημάτων αφιερωμένη στο θέμα της έκθεσης www.vandashop.com/

Δείτε ακόμα:



Leave a Reply


4 + = 7